Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.03.2018 20:16 - Новата българска държава!
Автор: shsavov Категория: Политика   
Прочетен: 686 Коментари: 2 Гласове:
3


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
                                                       ПРЕДЛОЖЕНИЕ

За нова Конституция и нова държавна организация

 

 

                         В управлението и контрола няма не открити неща.

                                                     Има нежелание за прилатането им.

 

 

Целта на това предложение е да се създаде такава държавна организация, която да сведе до минимум възможностите за корупция, да осигури персонална отговорност на всички членове в ръководни и изпълнителски органи, да лиши партиите от необходимостта да лъжат народа в предизборните си кампании и в максимална степен да намали административните служби и да премахне дублиращите им се функции. В цялата държавна организация трябва да се въведе принципа на единоначалието, подчинение от горе надолу и контрол отдолу нагоре за всяко управленческо ниво. Трябва да се премахнат всички колективни органи, които вземат решения, а не носят отговорност за тях. Коренно трябва да промени структурата на държавния бюджет, като се освободи от финансиране на несвойствени или касаещи малко хора дейности. Паралелно с това, осигурявайки заетост на цялото работоспособно население, парите в бюджета и населението ще нараснат чувствително.

Поради наличието на лични и корпоративни интереси, партиите не са в състояние да изградят перспективна политика за управлението и развитието на страната.

 

Държавата е в кризи: икономическа, социална, политическа, демографска, образователна и други. Икономическите кризи са предвидени още от Маркс в зародиша на капитализма и той ги описва, като периодични и неизбежни. Характеризират се не с липсата на стоки и продоволствие, а напротив – от излишъка на производствена и селскостопанска продукция и се пораждат от свръхжеланието на капиталистите за високи печалби. Парите не изчезват, а се пренасочват само към малка част от населението. В определен момент се оказва, че населението няма достатъчно средства за изкупуване на произведената продукция, а това води до намаляване на производството, безработица и още по-голямо обедняваане. Въпреки тежестите на икономическите кризи, те се преодоляват за сравнително кратък период от време.

Не така стои въпроса с останалите кризи. За преодоляването на демографската, социалната и образователната кризи са необпходими понякога десетки години.

Политическата криза, безотговорността, корупцията и беззаконието са плод на политическата система и неефективността на републиканското управление.

Партии.

Преди всички избори, няколко десетки партии изработват НОВИ програми, платформи, лозунги и издигат НОВИ лица, които вече ще оправят управлението в страната и ще настъпи балгоденствие. Партиите у нас вече съществуват самоцелно, само за да могат лидерите им да се доберат до власт и да получат своята възможност за кражби. Нали всяка партия се създава, за да защитава интересите на определна прослойка или класа от обществото? Излиза, че в малка България има над 200 различни прослойки на обществото, които се нуждаят от своето партийно представителство. Ако някоя партия е изградена на идеен принцип и защитава определена политическа и социална идея, няма на няколко години да сменя програмата си, а ще отстоява принципите си и ще води политика за постигане на поставените цели, съобразно тези ПОСТОЯННИ принципи. Всъщност, партиите са в основата на разрастващата се корупция и разрушаване държавността в страната. Всяка партия, дошла на власт, знае, че животът й във властта в най-добрият случай е четири години. И това е времето, през което трябва да устрои на възлови места в управлението свои членове. Без значение какви компетентности имат за съответната работа. Важно е да са лоялни и да привлекат избиратели за «своята» партия.  През няколко години това се повтаря. Няма по-сигурен начин за демотивация на държавните служители от това, на няколко години да им сменяш началника, да ги вкарваш в нова структура на министерства и с нови идеи за управление. Всяка нова партия или коалиция, добрала се до властта, прави нова структура на министерства, агенции и отдели, с цел да се намерят подходящи места за свои хора. А този хаос в никакъв случай не спомага за утвърждаване на държавността. Намесата на партиите в работата на държавните и частните фирми от своя страна води до разграбването им и до фалити.

Назначаването на партийни функционери за министри и на отговорни постове в управлението на държавата, както и вкарването им в бордове на предприятия, е в основата на бюрокрацията и корупцията и само вреди на нормалната работа на тези органи. Знаейки, че е само за няколко години, нито един от тези партийни функционери не се стреми да развива в переспектива колектива, в който работи и да разработва дългосрочни програми.

Наблюдавайки предизборните дебати и приказка на партийните водачи и помощниците им, човек остава с впечатление, че досега в държавата са управлявали само крадци и мошеници. Всеки заклеймява управлявалите преди него, но като дойде на власт, забравя за прегрешенията им. Защото знае, че скоро след него ще има друг, който може да му търси отговорност.

В този си вид партиите са изчерпали своите демократични функции за организиране на обществото и държавата и трябва да се създадат предпоставки за пълното им отстраняване от власт. Те нека останат организации с идеална цел и според възможностите си да формират общестевеното мнение и нагласи, но в никакъв случай не трябва да са паралелна власт или стопански субекти.

Отнемането на ръководещата роля на партиите ще икономиса огромни средства на държавата, които сега се харчат за предизборни агитации, кампании, купуване на избори, банкети и за издръжката им. А освобождаването на административните служби от партийно опекунство, ще доведе до подобряване на климата в колективите и ефективността на работата.

 

Република, парламентаризъм, отговорности.

Републиката, като такава, и парламентаризма също са изчерпали своите възможности за държавно управление и водят до все по-големи противоречия при опитите за заграбване на власт и разграбване на държавните ресурси. Непрекъснатото лобистко променяне на законите създава хаос и несигурност в управлението на страната. При изработването на закони не се търси националният интерес, а се защитават корпоративни интереси и това дава повод на следващият парламент да въвежда поправки дори в наскоро влезли в сила закони. Практиката показва, че всеки нов парламент започва работата си с написване на „свой” правилник за работа на Народното събрание и завършва мандата си с промени в изборният кодекс, които да осигурят в максимална степен служебна победа на съответната партия. Всички останали закони, приемани между тези два документа, се изработват единствено за обслужване на определени корпоративни интереси. Затова се налага в някои от тях да се правят редица поправки и допълнения още от парламента, който ги е приел. И никой не носи отговорност за качеството и целесъобразността на приеманите нормативни актове. Републиканското управление и парламентаризма, като органи за колективно вземане на решения и липсата на каквато и да е персонална отговорност, окончателно са отживели времето си и не могат да осигурят условия за успешно развитие на държавата и частния бизнес. Затова в Новата държава трябва да се намери такава форма на управление, която ще създаде условия за персонална отговорност по цялата вертикала на управлението и ефективен персонален контрол за изпълнение на възложените задачи и постигане на очакваните резултати. Само такава държава може да осигури рязко ограничаване на корупцията и просперитет на населението си. В Новата държава не трябва да има партийни назначения, а всички длъжности, от овчаря до президента, се заемат от хора с опит и знания за съответната работа. Експертното начало трябва да е основен принцип при подбора за каквато и да е дейност.

Стремежът на партиите към властта създава условия за корупция, купуване и фалшифициране на изборите.

Въведеното в Европа след Първата световна война всеобщо избирателно право е обвито в демократични краски, но е най-лошото нещо, измислено от марксизма. Принципът „решава болшинството” при тотална неграмотност на голяма част от населението води до некачествен избор и все по-лоши резултати от управлението на държавата във всичките й отрасли.

При тоталната разруха на икономика, култура, образование, здравеопазване, сигурност и всички останали области на икономическият и социален живот, не трябва да се избира коя партия да ни управлява през следващите години. Която и да е на власт, при сегашното държавно устройство, не може да направи нещо по-добро, дори при желание за това. Необходимо е да се смени държавното устройство на страната. Да се въведат ясни правила и отговорности за всяко взето решение или действие. Колективната отговорност не може да продължава да бъде елемент от държавното управление.

 

 

Нова Конституция.

Почти при всички по-продължителни протести се намира някой да предложи да се приеме нова конституция. Даже някои партии издигат такава идея периодично. И до тук! Никой не казва каква трябва да бъде новата Конституцията и какво се цели с нея. Никой не предлага готов вариант за Конституция, който да се обсъжда, допълва и приеме.

Необходимо е да се организира работна група от специалисти и граждани, която да подготви изцяло НОВА конституция на България. Тя да се подложи на всеобщо обсъждане и чрез нея да се въведе съвсем нов вид управление и устройство на държавата. Тя трябва да може да осигурява икономическо възраждане и развитие на страната, непрекъснато повишаване стандарта на живот, както и сигурността на държавата и гражданите. След изработване на окончателният вариант  на нова Конституция, трябва Президента да инициира референдум за въвеждането й, като основен закон на страната. Веднага след това трябва да се проведат избори за Президент.

С Новата Конституция да се промени името на държавата на Конституционна президентска държава България /КПДБ/.

В Конституцията да влязат следните нормативни документи, които да не подлежат на конюнктурни промени:

- Структурата на министерският съвет.

- Изборният кодекс. Според него всички български граждани, навършили 18 години и имащи завършено най-малко средно образование, задължително участват във всички насрочени избори. Нямат право да участват в избори лица, живеещи в чужбина или такива, които последните пет години не са живели постоянно в страната. Извън граница не се организират избори, касаещи КПДБ.

- Български граждани са всички лица, родени от баща и майка българи, независимо в коя страна. Българско гражданство не се разрешава на  лица, не отговарящи на това условие. Не се разрешава двойно гражданство. Всички останали лица са пребиваващи или работещи в България. За тях се създава специално законодателство.

- Правилник за работа на парламента.

- Президентът се избира за срок от 7 години, без ограничение на броя мандати. Той назначава Министър председателя, главния прокурор, председателя на ВАС и председателя на ВКС. Министър председателят назначава Министерски съвет и областни управители, които от своя страна назначават кметовете. Към общините се създават общински съвети, чиито членове се избират по предложение на партии или инициативни комитети. Броят им зависи от броя на населението в общината. Общинските съвети обсъждат въпроси, свързани с работата на кметството и дават своите предложения, които имат само информационно значение за кмета. На базата на тези предложения кмета взема еднолични решения и отговаря за тяхната целесъобразност и законност.  Всички държавни длъжности са без срок на управление. Управлението се осъществява от горе надолу, а отговорността отдолу нагоре.

Всеки държавен служител може да бъде уволнен от по-горния си началник по всяко време при неизпълнение на поставените му задачи или не постигане на очакваните резултати. При виновно поведение, се търси незабавна наказателна отговорност.

Функциите и задълженията на Президента, както и структурата на президентската администрация се описват подробно в Конституцията. Той може да бъде освободен от длъжност по всяко време при нарушаване на Конституцията, чрез референдум, иницииран от минимум 10 % от имащите право на избор граждани. При отстраняване на Президента Конституционният съд преценява степента на нарушение на Конституцията и се произнася за вината и наказанието. Лице, освободено по този ред от длъжност Президент, няма право да заема държавни длъжности пожизнено.

Към президентската администрация се създава постоянно действащи съвети за дългосрочно планиране във всички области на икономическото, социалното, културното и военното развитие на страната /в рамките на 30 и повече години напред/.

Към президентската администрация се създава постоянно действащ законодателен съвет, който обработва предложените от парламента закони, като само след коригирането и утвърждаването им от Президента, те влизат в сила. Решението на Президента е окончателно.

Партиите не получават държавни субсидии и се финансират от собствена дейност и членски внос. Те предлагат листите за депутати, които се избират за срок от пет години. Кандидатите за депутати трябва да имат поне едно висше образование и стаж по специалността си пет години. Депутатите в парламента имат законодателна инициатива и подготвят закони, предложени от тях самите, съсловните организации МС или Президента. Законите, изработени от Парламента нямат окончателен характер. В тях се записват всички предложения и забележки от депутатите по отделните текстове и се предават за окончателно оформяне от законодателният съвет при Президента. Парламента няма право да създава каквито и да са временни комисии. В рамките му работят само комисиите, определени от правилника за работа на Парламента.

Неправителствени организации, финансирани от чужди държави или граждани, се смятат за противодържавни и се преследват от закона или се регистрирата, като чужди агенти. Могат да бъдат създавани неправителствени организации, финансирани със собствени средства, от държавата или от български граждани. Финансовото им състояние подлежи на надзор от БНБ.

Образованието в КПДБ не е задължително и е безплатно. При повтаряне или презаписване на година, съответният гражданин заплаща държавна такса в размер на изразходваните средства за обучението му през неуспешната година, ако не прекъсне обучението си.

Здравеопазването в КПДБ е безплатно, включително необходимите лекарства и материали за лечението.

Културните институции в страната се финансират от държавата на основата на целеви принцип. Всяка институция изготвя годишен и перспективен план за развитие с ясни цели и задачи. Финансират се само обществено полезни дейности и такива, които имат бъдещо значение за развитие на културата, както и дейности издигащи и популяризиращи престижа на страната. За непостигнати цели и неизпълнени задачи се намалява финансирането в следващата финансова година и се търси наказателна отговорност от виновния ръководител.

Пример: Всеки може със собствени средства да създаде филм за Наполеон или Сюлейман мазни, стига по никакъв начин да не накърнява достойнството на КПДБ или гражданите й, като с печалбата от прожекции покрива разходите си. Но ако иска да създаде филм за Симеон Велики, получава изцяло държавна субсидия, а филма се прожектира безплатно.

 

При пенсионното осигуряване се създава персонална партида за всеки пенсионер, като при смъртта му наследниците наследяват останалата част от събраната по партидата сума, която е извън солидарната част на фонда. Минималната пенсия в страната е 80 % от минималната работна заплата.

 

 

Армия.

Създават се три вида войски.

-         Наемна армия, която има за цел единствено участие в операции извън границите на страната, съгласно международни договори. Обучението се води по програми, отговарящи на тези изисквания. Наемната армия не извършва никакви дейности в рамките на страната. В нея се приемат лица навършили 18 години, независимо от пола. Назначават се по договори минимум за пет години. Наемната армия е подчинена оперативно на Министър председателя и се издържа от бюджета и от постъпления от договори с други страни за ползване на услугите й.

-         Наборна армия. В нея задължително се призовават младежи, навършили 18 години и имащи средно образование. Срока на обучение е две години. Подготовката й цели защита границите и суверенитета на страната. Наборната армия няма право на участие в каквито и да е акции извън границите на страната, освен по време на война обявена на страната. Издържа се изцяло от бюджета. Подчинена е пряко на Президента.

-         Трудова армия. Срока на обучение е две години. Към трудовата армия се създават необходимите учебни центрове. Всички държавни поръчки се възлагат приоритетно на трудовата армия и само при липса на капацитет от нейна страна, се възлагат с търг на други изпълнители. В трудовата армия безсрочно влизат всички работоспособни лица от 18 години до пенсионна възраст. Освобождават се от трудовата армия в деня, в който са наети от работодател. Служещите в трудовата армия могат да работят по сключени от командването двустранни договори с друга страна. Трудът в трудовата армия се заплаща на минималната заплата за страната, в която работят. Трудовата армия е на самоиздръжка.

Към трудовата армия се създават специални подразделения със строг режим за осъдени лица, които имат да погасяват финансови задължения към съдебната система или трети лица. Подчинена е на Министър председателя.

-         Към военните учебни заведения се обособяват взводове за едногодишно доброволно обучение на девойки със средно образование, навършили 18 години. По време на обучението си получават минималната работна заплата за страната.

-         В последният учебен курс на средното образование се въвежда обучение по военно приложни дисциплини за всички обучаващи се с хорариум минимум 250 часа.

-         В началният и средният курс на обучение се въвежда задължително физическо възпитание минимум 4 часа седмично.

-         Всички спортни училища въвеждат задължителен курс по военно приложни дисциплини, които се вписват като допълнителна квалификация в дипломите.

Изграждането на наборна и трудова армия освен осигуряване защита на страната ще премахне безработицата, ще осигури професионално обучение на младежите и ще намали условията за престъпност.

Времето на служба в армията се счита за трудов стаж, като в наемната и трудова армия се категоризира от трета категория труд, а в наборната армия втора категория труд.

 

Вътрешен ред, съдебна система, прокуратура.

Имунитет от съдебно преследване има само Президента, докато заема длъжността.

Охранителната полиция се финансира по договори с кметовете на населените места, като броя на полицаите се определя от кмета. Охранителната полиция оперативно е подчинена на кмета, а организационно на МВР. Не получава финансиране от бюджета.

Следствена служба, издирвателна полиция, прокуратура и съдебна система се ползват от ограничен брой хора и не трябва да се финансират от бюджета. Всяка тяхна дейност се калкулира и се заплаща от лицата, които те обслужват.

Пример: Лицето „Х” е откраднал 500 лева. За да бъде открит и осъден са ангажирани звена от полицията, проведени са следствено-издирвателни дейности, ангажирани са прокурор, адвокат и съдебен състав. И всичко това струва пари. Калкулират се разходите за всички тези дейности и освен върнатите 500 лева, лицето „Х” заплаща и всички разходи, предизвикани от неговото деяние. Ако няма средства да заплати веднага всички разходи, отива в специално поделение на трудовата армия и работи там, докато се издължи напълно. Справедливо, възпитателно и с превантивно действие.

Гражданските дела се финансират по същият начин от виновното лице. При липса на осъдителна присъда, финансирането е солидарно от ищеца и бюджета формиран от съдебната система.

Местата за изтърпяване на наказанията се преименуват на центрове за превъзпитание на нарушители на законите и се самофинансират. В затвора не се „лежи”, а се превъзпитава чрез труд и обучение. При липса на здравословни ограничения, трудът е задължителен. На всеки задържан в центровете за превъзпитание се заплаща месечно по 1/3 от минималната работна заплата.

 

Ако по този начин всички дейности и услуги се калкулират и се заплащат само от ползващите ги, ще се освободят много средства за безплатните дейности, за оборудване на армията и за подобряване икономическото състояние на всички граждани.

Ако Европейско или каквото и да е друго чуждо законодателство противоречи на български закони, в рамките на България сила имат българските закони.

 

                                                                                             инж. С. Савов

 

 




Гласувай:
3


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. barin - Здравейте, shsavov. Надигат се ...
02.04.2018 19:54
Здравейте, shsavov. Надигат се мнения за нова българска конституция напоследък. Може би наистина трябва, защото изглежда и четвъртата не е направена с много мисъл. ВС някои държави например конституциите им са от два века.
Поздрави!
цитирай
2. shsavov - Нова конституция...
02.04.2018 20:48
Мтого пожелания има за промяна на съществуващата или за напълно нова конституция, но никой не предлага някакво решение. Трябва да се напише един проект и чрез обсъждане, отхвърляне и допълване да се достигне до общо работещо решение.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: shsavov
Категория: Лични дневници
Прочетен: 65085
Постинги: 30
Коментари: 15
Гласове: 88
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930